środa, 29 stycznia 2020

Gra logiczna "Kwartał"


U uczniów z niepełnosprawnością intelektualną nauka matematyki napotyka na szczególne trudności. A i efekty nauczania są często niedostateczne. Są one zdeterminowane zaburzeniami procesów spostrzegania, pamięci, myślenia, uwagi oraz motywacji.
W nauczaniu matematyki warto stosować elementy metod czynnościowych i wykorzystywanie gier i zabaw. Gry i zabawy o treści matematycznej ułatwiają rozumienie trudnych, abstrakcyjnych pojęć matematycznych i geometrycznych.
Celem gier i zadań logicznych jest rozwijanie aktywności matematycznej i zdolności poznawczych uczniów, pobudzanie do samodzielnego logicznego myślenia, zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań matematycznych. 
W ramach realizowanego projektu edukacyjnego "Na logikę" powstała układanka logiczna "Kwartał". Jest ona wzorowana na pomyśle Marka Penszko ("Łamiblog" blog Marka Penszko).
Trzy kolejne miesiące roku (styczeń, luty, marzec) zostały pocięte na 22 części. Zadaniem ucznia jest złożenie tych części w taki sposób, aby wszystkie znalazły się na właściwych miejscach. Układając układankę trzeba zwrócić uwagę na kolejność dni w miesiącu i odpowiadające im dni tygodnia. 
Karta pracy i załączniki do pobrania TU i TU

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz