Gry dydaktyczne w matematyce pozwalają, utrwalają rozumienie trudnych pojęć matematyczmych. Stwarzają sytuacje umożliwiające ćwiczenie podstawowych działań, sprzyjają samodzielnemu poszukiwaniui odkrywaniu ich własności ,dopomagają w kształtowaniu pojęć matematycznych i operowania nimi w sytuacjach zadaniowych.
Wspólnie z uczniami
klas VI wykorzystaliśmy grę domino,
przygotowaną przez uczniów w ramach kółka matematycznego do utrwalenia,
powtórzenia wiadomości o procentach. Forma
ta była dla nas rozrywką, co jest przeciwieństwem obowiązków szkolnych. Dlatego
też wprowadzając grę do nauki szkolnej stworzyliśmy sytuację, w której
uczniowie bardziej angażowali się w to co robią, a przez to łatwiej przyswajali sobie materiał.
Domino do pobrania TUTAJhttps://drive.google.com/file/d/1HM7eZz65IisjPIhRBDvS2NQg8xR1xX62/view?usp=sharing
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz