niedziela, 10 listopada 2019

4 czwórki


Dzisiaj polecam Wam zabawę liczbami. Robiłam ją kiedyś z uczniami, teraz znowu do niej wróciłam.

 Na czym polega zadanie uczniów:

 przy użyciu czterech czwórek i dowolnych działań matematycznych stwórz działania w wyniku których otrzymasz liczby od 0 do 20


W każdym działaniu muszą być dokładnie 4 czwórki, jeżeli ktoś chce użyć potęgi to tylko
o wykładniku 4. Korzystamy z kolejności działań, stosujemy nawiasy. 

Zadanie można modyfikować dla młodszych dzieci dając inne liczby. Zadanie dzieci odbierają, jako

 " nietypowe" bo mają wynik, a trzeba podać działanie.

Kiedy to robić?

Ja omówiłam w czasie lekcji zasadę i wywiesiłam, przed klasą duży arkusz papieru z liczbami od 0 

do 10 (pierwszy tydzień pracy). Dzieciaki z różnych klas wpisują działania. W czasie lekcji zabieram 

arkusz do klasy, jak ktoś skończy swoja pracę, może pomyśleć nad przykładem.

Kiedy przygotujemy liczby od 0 do 100 robi się nam już ciekawy projekt. 

Przykłady rozwiązań:

0: 4+4-4-4

1: 4/4 +4 -4 

2: 4/4 + 4/4

3: (4+4+4):4, itd. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz