Rozpoczęliśmy aktywności w ramach projektu edukacyjnego "Na logikę...". Wspaniale w tematykę wplótł się Tydzień Kodowania- CodeWeek. Dlatego postanowiliśmy przygotować w jego remach dla naszych projektowych koleżanek i kolegów grę na macie edukacyjnej.
Gra polega na pokonaniu trasy na macie, a zadaniem uczniów jest zdobycie po drodze jak największej ilości punktów, które zamieszczone są na jesiennych symbolach.
Zasady gry nr 1: Grzybobranie
Każdy symbol- grzyb ma odpowiednią, przypisaną przez uczniów liczbę punktów. Odczytać ją można dopiero po wykonaniu działania. Uczniowie dobrani w pary układają kod drogi a pomocą klocków ruchu, którą przejdą, by zebrać jak najwięcej punktów. Warunkiem jest to, że poruszać się mogą tylko w górę i w prawo. Wy swoje warunku możecie zmieniać.
Zasady gry nr 2: Dary jesieni
Na macie układamy jeden przy drugim symbole jesieni, które utworzą nam planszę do gry. Dobieramy się w pary lub zespoły 3-4 osobowe. Rzucamy kostką do gry na zmianę. Przemieszczamy się swoim pionkiem po planszy tyle pól ile wyrzucimy kostką. Odczytujemy jaki mamy symbol, sprawdzamy na karcie kontrolnej z instrukcji jakie zadanie musimy wykonać, aby móc pozostać na wskazanym polu. Jeśli zadanie wykonamy żle to cofamy się na poprzednie miejsce. W zasadach gry możemy uwzględnić puste pola, albo karne pola, które nakażą nam wrócić na start, lub pola bonusowe, dzięki którym przemieścimy się np. o kilka pól do przodu.
Pustą instrukcję do uzupełnienia pobierz TUTAJ
Karty do gry grzybobranie można pobrać TUTAJ
Pusty szablon do uzupełniania działań pobierz TUTAJ
Strzałki- klocki ruchu pobierz TUTAJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz